Geluidoverlast Sportpark Molenbeek Heerde in impasse.

De gemeente Heerde heeft een erfpachtovereenkomst met een Stichting Uyt den Boogaert voor gebruikt van Sportpark Molenbeek. Op dit sportpark zijn: Voetbal vereniging VV Heerde, De Gemzen Heerde en de Skeelervereninging gevestigd. Deze verenigingen hebben kostbare investeringen gedaan. Bij activiteiten zoals WK en EK wedstrijden ontstaat geluid van het publiek. De stichting kan dan boetes sturen naar de gemeente. De gemeenteraad heeft in 2017 al aan het college gevraagd te onderzoeken om de erfpachtovereenkomst aan te passen.

© B.D. Volkers

De gemeente Heerde heeft een erfpachtovereenkomst met een Stichting Uyt den Boogaert voor gebruikt van Sportpark Molenbeek. Op dit sportpark zijn VV Heerde, De Gemzen en de Skeelervereninging gevestigd.  Deze verenigingen hebben kostbare investeringen gedaan. Bij activiteiten zoals WK- en EK-wedstrijden ontstaat geluid van publiek. De stichting kan dan per overtreding boetes sturen naar de gemeente. De gemeenteraad heeft in 2017 al aan het college gevraagd te onderzoeken om de erfpachtovereenkomst aan te passen.

De wethouder geeft aan dat de gesprekken in een impasse zitten en dat de overeenkomst tot 2029 niet gewijzigd kan worden. Op het voorstel van de fractievoorzitter van de VVD, de heer B.D. Volkers, heeft de wethouder vandaag toegezegd dat hij de betrokken verenigingen gaat informeren. Dit is van belang omdat verenigingen dan rekening kunnen houden met het doen van nieuwe investering. Volkers vindt het erg jammer dat de beide partijen er niet uit kunnen komen in het belang van de Heerder sportgemeenschap.