Doodsnoeien van laanbomen?

Het is de fractie van de VVD opgevallen dat de gemeente Heerde zeer rigoureus aan het snoeien is. Op de begraafplaats aan de Mr Nijhofstraat te Heerde zijn alle Rododendrons tot aan de grond afgezaagd. Dit leidde tot geschokte reactie op de sociale media. Nu weten wij ook dat het spreekwoord: snoeien doet bloeien hier aan de orde zal zijn. Het kan ons inziens ook anders, met meer gevoel voor vormgeving. Deze situatie past wel in een beeld. Dit winter werden de voornamelijk Amerikaanse eiken aan de Kamperweg tot op grote hoogte gesnoeid. Niet functioneel, het gehele model werd er uitgehaald. Twee jaar geleden werd een ruim 100 jaar oude inlandse eik zo intensief gesnoeid dat deze afgelopen jaar dood ging en toen is de gehele boom maar weggehaald. Ook bij de Kerkdijk en Kanaaldijk werd een boom zeer grondig gesnoeid, zie foto.